המונים בהפגנת הימין; סמוטריץ' מתחייב: "לא נוותר"

אתר קול חי No Comments on המונים בהפגנת הימין; סמוטריץ' מתחייב: "לא נוותר"

בהפגנת הימין בירושלים משתתפים המוני בני אדם. שר האוצר נאם והבטיח: "שלחתם אותנו כשליחים שלכם כדי לתקן. ואני מבטיח – אנחנו נתקן"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המונים משתתפים בשעה זו בהפגנת הענק מול בית המשפט העליון בירושלים, לאות תמיכה בממשלה וברפורמה המשפטית.

בהפגנה משתתפים בין היתר: השר יריב לוין, השר דודי אמסלם, ח"כ שמחה רוטמן, ח"כ טלי גוטליב, ח"כ משה סעדה, ח"כ חנוך מילבצקי, ח"כ אריאל קלנר, השר עמיחי אליהו, השר בצלאל סמוטריץ', השר ישראל כ"ץ, השרה עידית סילמן, ח"כ אוהד טל, השרה דיסטל, השר איתמר בן גביר, ח"כ משה סלומון, ח"כ לימור סון הר מלך, ח"כ וולדיגר, השרה אורית סטרוק, השר אופיר סופר, ח"כ אופיר כץ, ח"כ אביחי בוארון, השר שלמה קרעי, ח"כ עמית הלוי וח"כ צגה מלקו.

ראש הממשלה נתניהו כתב: "אני מתרגש עמוקות מהתמיכה האדירה של המחנה הלאומי שעלה הערב לירושלים בהמוניו. כולנו, 64 מנדטים שהביאו את הניצחון, אזרחים סוג א׳! חיממתם את ליבי עד מאוד ואני מודה לכל אחד ואחת מכם".

שר המשפטים לוין נאם: "העם הצביע בעד רפורמה משפטית במשאל העם האמיתי לפני חצי שנה. האופוזיציה אומרת כבר חודש ״לא״ לכל דבר. כך לא מנהלים מומ ענייני. אנחנו רוצים בית משפט לכולם, לא של צד אחד. אני מתמודד בחודשים האחרונים עם התקפות פרועות והשמצות בלתי פוסקות. אני יכול להגיד לכם שזה רק מחזק אותי".

השר לשעבר גדעון סער תקף בתגובה: "נאומו של שר המשפטים הערב היה מנאומי ההסתה החמורים ביותר שנשמעו נגד מערכת המשפט, שבראשה הוא עומד. מטרתו כפולה: חבלה מכוונת ומתוכננת בשיחות שמתקיימות בחסות הנשיא והמשך דה-לגיטימציה למערכת המשפט במטרה לפרקה כרשות עצמאית ולהכפיפה לשלטון ולגחמותיו. הוא הוכיח שאינו כשיר לשאת בתפקידו".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נאם: "אני רוצה שכולם פה ישמעו, מה אני אומר מעל הבמה וזו הבטחה שלי! אנחנו. לא. נוותר! לא נוותר על לעשות את מדינת ישראל למקום שעוד יותר טוב לחיות בו. לא נוותר על המדינה יהודית. לא נוותר על הדמוקרטיה הישראלית. לא נוותר על המדינה האהובה שלנו".

למה הימין מפגין "נגד עצמו"? המארגן והפרשן מסבירים

" כל אחת ואחד מכם הגיע לפה כי הוא אוהב את מדינת ישראל ורוצה לתקן. שלחתם אותנו כשליחים שלכם כדי לתקן. ואני מבטיח – אנחנו נתקן. תעמדו זקופים, תשמחו, יחד נתגאה כולנו במדינת ישראל. יחד נחזיר את הכח לעם – יחד ננצח!"

יו״ר ש״ס אריה דרעי כתב: "מרגש מאוד לראות את מאות האלפים שטרחו והגיעו מכל הארץ לבירתנו הנצחית ירושלים והשמיעו קולם בגאווה. 64 מנדטים לא טועים! מטרתו היחידה של השמאל – להפיל את ממשלת הימין באופן לא דמוקרטי, לא ניתן להם. בעז״ה נמשיך להילחם יחד למען מדינה עם זהות יהודית ודמוקרטית. עם ישראל לא מפחד מדרך ארוכה".

ח"כ משה סעדה מהליכוד אמר בריאיון ל'קול חי': "העצרת באה מלמטה. הציבור רוצה לזעוק שהקול שלנו שווה לא פחות מאחרים. זה בא מהעם שרוצה לחזק אותנו. הציבור בא בהמוניו. הציבור אומר לנו העם רוצה רפורמה המשפטית. וזה מחזק אותנו מול תקשורת עוינת, שביתה פראית, סרבנות וחסימת כבישים. אנחנו צריכים את החיזוק הזה מהעם".

מדוע החרדים לא משתתפים בהפגנה? איש החינוך מסביר

תלמידו של הרב מאזוז: "הקריאה היא לא ללומדי התורה"

בתוך כך, רוב גדולי התורה הליטאים והספרדים הורו לציבור שלא ליטול חלק במחאה. בביטאון הליטאי יתד נאמן התפרסם הבוקר (חמישי) מאמר מערכת נגד השתתפות חרדים בהפגנה.

גם גדולי התורה הספרדים פרסמו קריאה לציבור שלא להשתתף בהפגנה: "ידוע ומפורסם כי גדולי ישראל בכל השנים לחמו כנגד גזירות בג"ץ שפגעו בשמירת התורה ובציבור שומרי התורה בארץ הקודש", נכתב.

"אך יחד עם זאת, הננו להבהיר את דעת תורתינו הקדושה, כי הדבר פשוט שאין ליראי ה' בני הציבור החרדי ליטול חלק בהפגנות שלהם ולהתערב עמהם, או שאר התארגנויות שונות שאינן בהוראת והכוונת רבותינו גדולי ישראל ראשי הישיבות שליט"א. ובעת הזאת שהחושך יכסה ארץ והיצר וחילותיו פועלים לטשטוש הגבולות והשקפת התורה הצרופה, עלינו להקפיד ביתר שאת לא לסטות מהגדרים שהעמידו רבותינו מצוקי ארץ. ובזכות שמירת התורה וחיזוק החומות, נזכה שיקויים בנו "השיבה שופטייך כבראשונה" בגאולה השלימה מהרה".

מנגד, הגאון הרב מאיר מאזוז פרסם הודעה בה קרא לציבור להשתתף בעצרת.

בתוך כך, גם השר מאיר פרוש קרא למצביעיו להגיע להפגנה. לפי הפרסום של עטרה גרמן במקור ראשון, אמר פרוש: "אפשר לצרף את 280 אלף מצביעי יהדות התורה וכ-400 אלף מצביעי ש"ס למניין המפגינים היום".

יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני השיב במענה לגל"צ האם הוא תומך בהשתתפות בהפגנה: "שכל אחד ישאל את הרב'ה שלו, זה בכלל לא ההחלטה שלנו העסקנים".



0 תגובות